ERKAN KARAHASAN - MALİ MÜŞAVİR

Forum

=> Daha kayıt olmadın mı?



Forum - e-Defter Saklama Uygulaması Sık Sorulan Sorular

Burdasın:
Forum => SORU VE CEVAPLAR => e-Defter Saklama Uygulaması Sık Sorulan Sorular

<-Geri

 1 

Devam->


smmm (Ziyaretçi)
04.02.2021 18:12 (UTC)[alıntı yap]
e-Defter Saklama Uygulaması Sık Sorulan Sorular

1. e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının saklanmasına ilişkin zorunluluk hangi mükellefleri
ve hangi dönemleri kapsamaktadır?

e-Defter uygulamasına dahil olan tüm mükellefleri kapsamakta olup; 2020/Ocak ve müteakip dönemlere
ilişkin e-Defter dosyaları ile berat dosyalarının ikincil kopyalarının Gelir İdaresi Başkanlığının bilgi işlem
sistemine yüklenmesi zorunludur.

2. e-Defter Saklama uygulaması, hangi işletim sistemleri üzerine kurulabilir?
Uygulama hali hazırda Windows işletim sistemlerine kurulabilmektedir.

3. e-Defter Saklama uygulaması, hangi web adresleri ile bağlantı kurmaktadır?
Uygulama, deftersaklama.gib.gov.tr 443 ve localhost 1085 (SaxonApi) adresleri ile bağlantı kurmaktadır.

4. e-Defter Saklama uygulaması, hangi protokolleri kullanmaktadır?
e-Defter Saklama uygulaması HTTP protokolünü kullanmaktadır.

5. e-Defter Saklama uygulamasının çalışması için .net framework, java gibi ayrıca bir yazılım yüklenmeli
midir?
Uygulama .net üzerinde geliştirilmiştir. Bu nedenle .net framework 4.5 veya üstü kurulu versiyonlar ile
çalışmaktadır. Bununla birlikte söz konusu framework bilgisayarınızda kurulu değil ise Saklama
Uygulaması otomatik olarak indirip kurmaktadır.

6. Uygulamanın çalışması için oturum açan kullanıcının, yönetici yetkisine ihtiyaç var mıdır?
Evet. Uygulamayı bilgisayarınıza kurabilmek için yönetici (admin) yetkiniz olması gerekmektedir.
Yönetici yetkiniz yok ise bilgisayarınızda kurulum işlemine yetkiniz olmadığınıza dair uyarı alabilirsiniz.

7. e-Defterlerin ve berat dosyalarının GİB sistemine yüklenip yüklenmediğini nasıl anlaşılır?
“e-Defter Listesi” ekranında Gönderim Adımı “BAŞARILI” olarak görülen dosyalar sisteme yüklenmiştir.
Ayrıca en kısa sürede e-Defter Uygulaması ile de entegre edilecek olup, saklama uygulamasına
gönderilen paketlerin durumu izlenebilecektir.

8. Klasöre bırakılacak dosyalar hangi formatta olmalıdır.
Klasör içerisinde sadece e-Defter ve berat dosyalarının ".zip" formatında sıkıştırılmış halleri olmalıdır.
Söz konusu ".zip" dosyalar asıl xml dosyalar ile aynı şekilde isimlendirilmelidir.
Bunun dışında “.Zip” , “.ZIP”, “.rar” v.s. uzantılı dosyalar sisteme alınmamaktadır.
e-Defter Saklama Uygulaması

9. Uygulamanın web erişim arayüzü var mıdır?
Uygulama web base bir uygulama değildir, sadece form uygulama olarak kullanıma sunulmuştur. Bu
nedenle edefter.gov.tr internet sitesinden indirilmesi gerekmekte olup, gerekli durumlarda uygulama
kendini otomatik olarak güncelleyebilmektedir.

10. e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının Gelir İdaresi Başkanlığı Sistemi yerine Özel
Entegratörlerin sistemlerinde saklanması mümkün müdür?
e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının saklanmasına yönelik olarak hiçbir özel entegratör
kuruluş yetkilendirilmemiş olup, saklama işlemi yalnızca Gelir İdaresi Başkanlığınca ücretsiz olarak
yapılmaktadır.
Ancak, bu zorunluluk mükelleflerimizin e-Defter ve berat dosyalarını kendilerine ait bilgi işlem
sistemlerinde muhafaza ve ibraz etme zorunluluğunu ortadan kaldırmadığından, mükelleflerimizin bu
ödevlerini yerine getirirken sorun yaşamamak adına istemleri halinde Başkanlık sistemlerine yüklenen
ikincil kopyaların dışında kendi ihtiyaçları için e-Belge saklamacı kuruluşlardan ya da güvenli veri
merkezlerinde de ayrıca hizmet alabilirler.

11. 2020 yılı içerisinde e-Defter mükellefiyeti son bulan mükellef, e-Defter ve berat dosyalarının ikincil
kopyalarını yüklemek zorunda mı?
2020/Ocak döneminden başlamak üzere GİB e-Defter uygulamasına yüklenmiş tüm beratların ve ait
olduğu e-Defter dosyalarının ikincil kopyalarının, Gelir İdaresi Başkanlığı sistemine yüklenmesi
zorunludur. Berat yükleme zorunluluğu devam ettiği sürece ikincil kopyaların Başkanlık sistemlerine

12. Uygulama kullanımı sırasında belirlenen dosya yolunun bağlandığı klasörde hangi dosyaların
bulunması gerekmektedir ve tüm dosyalar Saklama uygulaması ile Başkanlığa aktarılmakta mıdır?
Dosya yolu ile belirlediğimiz klasörde e-Defter, berat ve GİB onaylı berat dosyalarının ".zip" halleri
bulunmak zorunda olup, kontroller bu üç dosya türü üzerinden yapılmaktadır.
Bununla birlikte sisteme yalnızca e-Defterler ve GİB onaylı berat (GİB ön ekli) dosyaları alınmaktadır.

13. Saklama uygulamasında alınan "Çapraz doğrulama kontrolü hatalıdır" uyarısının anlamı nedir?
Bu hatayı alan mükelleflerimizin ilgili dönem e-Defterlerini edefter.gov.tr internet adresimizde yayınlanan
“e-Defter görüntüleyici programı” ile kontrol ederek “Durum Raporu”nun ekran görüntüsünü
edefter@gelirler.gov.tr e-posta adresine iletmesi halinde teknik ekibimiz gerekli kontrolleri yaparak geri
dönüş sağlayacaktır.

14. Yüklenen dosyaların durumlarının “Başarılı” veya “Başarıyla gönderildi” şeklinde görünmesi
arasındaki fark nedir?
Yüklenen dosyalardan durum kodu “Başarıyla gönderildi” şeklinde olanlar, işlenmek üzere kuyrukta
beklemektedir. Durum kodunun, yoğunluk nedeniyle “Başarılı” koduna dönmesi zaman alabilir. Bu
e-Defter Saklama Uygulaması
durumda gönderilen paketlerle ilgili bir işlem yapılmasına gerek bulunmamakta olup, durum kodunun
değişimi izlenmelidir.

15. “e-Defter Bildirim uygulaması”na giriş yapıldığında farklı mükelleflere ait yükleme bilgilerini
görünmesi durumu?
Bu durum yapılacak bir güncelleme ile yakın zamanda çözümlenecek. e-Defterler, kullanıcı lokalinde
kriptolanarak gönderildiğinden içeriği Başkanlık da dahil olmak üzere hiç bir kullanıcı tarafından
görüntülenememektedir.

16. E-Defter Listesinde “Dosya CRC Kontrolu yapıldı“ şeklinde uyarı çıkması durumu?
Bu uyarı, kriptolanmak üzere saklama uygulamasına yüklenen e-Defter ve GİB onaylı berat dosyalarının
Merkeze gönderilmeden önce uygulama arayüzünde işleminin devam ettiğini belirtmekte olup,
paketlerin başarıyla yüklendiği anlamına gelmez. Arayüzde yapılan işlemler tamamlandığında merkeze
gönderilir, statüsü “Başarıyla Gönderildi.” olur. Sonrasında ise merkezde işlemleri tamamlanıp, başarıyla
işlendiğinde statüsü “BAŞARILI” olarak güncellenerek süreç tamamlanır.

17. E-Defter Listesinde “Dosya Kilitli“ şeklinde uyarı çıkması durumu?
Bu mesaj, paketlerin işleminin devam ettiği, henüz Merkeze gönderilmediği anlamına gelmektedir.
Arayüzde yapılan işlemler tamamlandığında merkeze gönderilir, statüsü “Başarıyla Gönderildi.” olur.
Sonrasında ise merkezde işlemleri tamamlanıp, başarıyla işlendiğinde statüsü “BAŞARILI” olarak
güncellenerek süreç tamamlanır.

Kaynak: GİB

Cevapla:

Nickin:

 Metin rengi:

 Metin büyüklüğü:
Tag leri kapat



Bütün konular: 693
Bütün postalar: 928
Bütün kullanıcılar: 382
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol